A Netflix saját gyártású, vagy a platformon debütáló zsánerprodukciói között turkálva finoman szólva is meglehetősen nagy a lutrifaktor. Egy izgalmasan hangzó, sztárokat felvonultató premisszából is képesek gyenge, vagy egyenesen csapnivaló végeredményt kerekíteni (pl. IO, Halálos harcmező). Meg persze akadnak olyan, ha nem is kiemelkedő, de tisztességes darabjaik, amiket kevésbé tolnak előtérbe, és végül kellemes meglepetésnek bizonyulnak (pl. Én vagyok anya, A platform). Alexandra Aja új rendezése szerencsére ez utóbbi tábort erősíti: nem a történet újszerűségével vagy mélyenszántó gondolataival akar kitűnni, de egy érdekes kérdéseket boncolgató, korrekt módon megvalósított kamarathriller. Spoilermentes kritika. Az ezredforduló környékén és a kétezres évek elején, amikor az amerikai horrort a torture porn és a keleti rémfilmek újragondolásai uralták, Európában a francia új extrémizmus darabjai (és lokális leágazásai) váltak dominánssá a zsáneren belül. Innen indult Alexandra Aja is, aki miután megrendezte a stílusirányzat egy sokat hivatkozott filmjét ( Magas feszültség), hamar Hollywoodban találta magát, hogy olyan remake-eken dolgozzon, mint a Sziklák szeme, a Tükrök vagy a camp esztétikában és vérfürdőben lubickoló Piranha 3D.
A film legnagyobb problémái pedig ezekhez a víziókhoz köthetők. Ugyanis az alapvetően jól időzített információadagolásra építő thriller narratívában ismétlődéseket és némileg kizökkentő döccenőket okoznak, miközben némelyik talán túlságosan is beszédes. Az egész történet középpontjában terpeszkedő rejtély későbbi feloldását figyelembe véve van még egy nagyon árulkodó elem, ami képes tompítani az egyébként valóban szépen megvalósított, a számos (egy ponton kicsit fel is halmozódó) fordulat után érkező lepel lerántás ütőerejét – itt pedig megint csak a spoilermezőre tévednénk, úgyhogy visszakanyar. Bár a rejtély felfedése közben a legfontosabb kérdésekre megkapjuk a választ, az arra érzékenyek számára maradhatnak olyan bosszantó apróságok, amik még a science fiction, vagy a hatáscentrikus thriller logikájába is nehezen illeszthetők be. Aja rendezése végig következetes és annak ellenére is feszes, hogy az említett problémák miatt a suspense a játék idő közepén néha képes lankadni. Így az Oxigén is azon streaming produkciók sorát gyarapítja, amiket nem korlátoz ugyan a moziforgalmazás szigorúbb játékidőgazdálkodása, és egy kis karcsúsítással áramvonalasabb is lehetne – de szerencsére a figyelmet mindvégig jól tartja meg és irányítja a megfelelő pontra.
Legalábbis az üzleti világ " -- magyarázza. Az elmélet szerint a film főszereplője, Neo a Gender dysphoria megtestesülése -- így nevezik azokat a személyeket, akik lelki-mentális zavart élnek át, mert a testük nem felel meg a nemi identitásuknak. A Morpheus felajánlotta piros tabletta, mely a filmben a mátrixból ébredést, a valóságot képviseli, nos, egyfajta hormontabletta, amely segít a hősnek szert tenni arra a testre, amelyre vágyik. Maga Lilly ennyire direkten nem megy bele az értelmezésbe, mint elmondta, nem tudja, íráskor mennyire hatott rá transztudata. Az eredeti film 1999-es megjelenésekor ugyanis testvérével még Andy és Larry Wachowskiként, vagyis férfiakként élték az életüket. Testvére 2012-ben, ő pedig 2016-ban álltak elő transzneműként, immár Lana és Lilly Wachowski néven. Ahogy a videóban Lilly elmondja, az elképzelt világ, a vágyott test, az elmosódó határok már régóta a sci-fi részét képezik, alkotóként az ő transz-képeik pedig olyan apróbb dolgokon vehető észre, mint a különböző műfajok (pl.
Ezzel a magyar felsőoktatási intézmények nagy része a közfeladatot ellátó, közérdekű és közhasznú szervezetként működő alapítványok fenntartásába került. Az alapítványok a rájuk vonatkozó polgári jogi szabályok szerint magánszemélyek. Könnyen észrevehető az ellenmondás egyfelől a közérdek és közhaszon, másfelől a magánszemélyi státus között. " "Magyarország nem demokratikus jogállam, hanem tekintélyuralmi rendszer", írja a budapesti Népszava, és így folytatja: "Az Orbán-kormány azonban nem habozott parlamenti többségével nemcsak élni, de visszaélni is. Kezdődött mindez a jogalkotási joggal való visszaéléssel, s folytatódott a jogállami alkotmányos intézmények, a fékek és ellensúlyok korlátozásával és leépítésével. Majd a jogalkotásra vonatkozó törvényes előírások figyelmen kívül hagyásával, bármiféle társadalmi vita nélkül a kormány elfogadtatta azt az Alaptörvényt, amely szimbolikusan is szakított a magyar köztársasági hagyománnyal, ami a demokratikus hatalomgyakorlással és hatalommegosztással fonódott össze.
Legalábbis a közelmúlt közepesen, vagy gyengébben teljesítő hasonló alkotásait figyelembe véve mindenképp. Oxigén (Oxygen). Francia sci-fi/thriller. Játékidő: 101 perc. Csatorna: Megjelenés: 2021. május. 12. Értékelés: 7, 5/10 kriogenizált raptor Az Oxigén teljes adatlapja a Mafab (Magyar Filmadatbázis) oldalán.
Egy átlagos amerikai család átlagos autóján átlagos kirándulásra indul Kaliforniába. Ám ez a túra egészen másképp alakul, mint ahogy tervezték. A kocsijuk lerobban valahol egy sivatag közepén. A környező hegyekből pedig valaki (vagy valakik) figyelik őket. Olyanok, akik már nagyon várták őket. Egy másik, csöppet sem átlagos család birtokára tévedtek. Vendéglátóik nagyon szeretik a vendégeket: nyersen vagy főve egyaránt. Az emberi húsra éhezők összecsapnak azokkal, akik csak egy ártatlan kirándulásra vágytak....